Kolsyra
Har halvpanik.
Ska tappa upp på flaska och har glömt hur jag gjorde sist, för länge sen.
Jag har för mig att jag hade kokat en sockerlag baserad på 5 gram per liter, Ipa på gång.
Kallkraschen klar.
Hur vet jag hur mycket av sockerlagen som ska i varje flaska?
Ett alternativ är såklart att hälla i den avsvalnad i hela batchennförst.
Då måste jag dock ha två steriliserade kärl med tappkran och det hade jag inte sist.
Körde med en tappslang direkt på kranen, när den tog i botten på flaskan så fylldes den upp.
Vad gör jag??