Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Bohemia clara verkar det vart med tanke på att det var lite blaskig pilsner liknande.
sprang på dom i en delikatess butik som hade dom.

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Dricker för första gången i mitt liv en negra modelo hittades i på systembolaget i dag.

Mycket god.

78 Senast ändrad av scaryeyes (2015-06-15 21:20:02)

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

BBOB skrev:

Dricker för första gången i mitt liv en negra modelo hittades i på systembolaget i dag.

Mycket god.

Finns en speciell maltsötma i den och noche buena som jag tror bara återfinns hos amerikansk malt. Har inte en clue vilken bara. Jag har bryggt mängder med dessa öl, utan att fått till den lilla enkla detaljen. Det är det som saknas så att säga......


Men helt nöjd med mina vienna style öl.... Fint att kunna sitta och ta rejäla läskande klunkar ur stora glas av ett öl som ligger över 6% och har en tydlig smak av den svarta malten. Inte torr men absolut inte som en bock. Stor kraftig öl som är törstsläckare! Jag hittar inte såna nån annan stans.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

79 Senast ändrad av BBOB (2015-06-21 14:54:17)

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Något recept tips på vienna scaryeys?

Riktigt sugen på att brygga en.

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Portugisens enskede oscura är ett bra grundrecept, gjorde nyligen ett baserat på denna utan svartmalt och carared istället för carapils och carahell.
Vanlig chokladmalt istället för pale som kallmäskades.

Och framförallt mittelfruh som smakhumle. Mycket gott

Skulle vilja göra en 100% vienna möjligtvis en gnutta chokladmalt för färg och djup. Vienna är en väldigt enkel och förlåtande malt att jobba med smile

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Tack för tipset

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Tjena. Jag kan skriva ett inlägg sen med tips åxå på lättdrucken

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Ser fram emot det Scaryeys

Robert

Sv: Wieneröl, Mexican style (Negra Modelo klon)

Negra Modelo nu mera ordinarie sortiment på systemet om någon vill smaka the real thing

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house