Fryst förkultur

I all hast mellan fotbollsturneringar och simtävlingar så har jag råkat så när på helt att frysa min förkultur, är den förstörd nu???

Sv: Fryst förkultur

Kort svar: minska på idrotten

Lite längre teori. Hade jästen sedimenterat? I så fall, kör i mer vört och försök få igång jästen igen. Häll av vörten först så klart. Trist men jästen klarar ju inte att frysas. Fast jag har råkat frysa öl som precis börjat jäsa, men då låtit kylskåpsdörren stå öppen. Det har kommit igång igen och jäst ut bra utan felsmaker. Detta har hänt mer än 2 ggr pga temp prob som halkat utanför.
( brukade bara hänga in den i skåpet helt ovetenskapligt)

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Fryst förkultur

Den lever igen :-) :-)