svensk humle

Hej!

Jag undrar om ni har möjlighet att ta hem svenska humlesorter? Det skulle ju vara kul tycker jag, att använda sig av lite lokala råvaror iblandt  tycker jag. Det finns ju http://www.humletorkan.com/ som har en humlesort som heter "Svalöf korsning 85 - Mauritz". De bryggar även en öl var den sorten användes. Skulle vara kul tycker jag, med mer och annorlunda humle - särskild om det är kottar eller puckar;-) smile

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: svensk humle

Hej Jan!

Tack för tipset! Det är en bra idé, och jag skrev just till Humletorkan och frågade om vi kan köpa humle av dem till vårt sortiment.

-- Svante

3 Senast ändrad av jan_johansen (2006-09-27 18:35:25)

Sv: svensk humle

Det är bara 100000 bonuspoäng från mig:-) Tusen tack (igen) för den bästa service man kan önska sig:-)

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: svensk humle

Hej Svante

Om ni lyckas ta hem den humlesorten, tror du jag kan få beställa 2 X 100 gram på direkten, om det inte blir i pellets alltså (jeg personligen användar endast kottar och puckar)? Skulle bli så glad alltså:-) Svensk/Dansk Pale Ale eller något:-)

Vänliga Hälsningar
-Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: svensk humle

Idag fick vi hem två säckar Svalöf Mauritz från Näsum. Se nyhetsinlägget på hemsidan.

-- Svante

Sv: svensk humle

Svante skrev:

Idag fick vi hem två säckar Svalöf Mauritz från Näsum. Se nyhetsinlägget på hemsidan.

Det är en kulturgärning av stora mått, jag tar av hatten för Humlegården. Är delvis försörjd redan med Svalöf Mauritz, men hoppas beställa lite snart för att visa min uppskattning.

Vad vi behöver nu är ett radikalt och spännande svenskt mälteri med ett hyggligt brett sortiment...

Think globally. Drink locally.