1 Senast ändrad av KB (2014-09-30 10:07:16)

Jäskärl > 30 liter?

Hallå,

Vad kör ni för jäskärl när man får större volymer än standard 30?

Typ humle 60liters eller dubbla 30? Vill ju helst ha en enhet då jag jäser med stc1000+.

Blir ganska otympligt med sånna stora volymer, lyfta 40-50 kg in i ett kylskåp, visst jag tränar på gym 3 dagar i veckan men känns ändå lite kass arbetsmiljö...

Sv: Jäskärl > 30 liter?

Mitt tips:
http://www.biredskapsfabriken.se/se/art … amp;id=844

/Peter

En av medlemmarna i hembryggargänget Fear Wolf Brewery:
Blogg: http://fearwolf.blogspot.se
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Fear-Wolf-brewery/392281610808876
Presentation: http://www.humle.se/punbb/viewtopic.php?id=5717

Sv: Jäskärl > 30 liter?

Jag kör med dubbla 30l-hinkar för att kunna flytta dom på smidigt sätt. 60l-är krångligt att hantera tycker jag även om jag kollat på möjligheterna att jäsa större mängd än jag kan idag i kylskåp.

Sv: Jäskärl > 30 liter?

Lindh skrev:

Jag kör med dubbla 30l-hinkar för att kunna flytta dom på smidigt sätt. 60l-är krångligt att hantera tycker jag även om jag kollat på möjligheterna att jäsa större mängd än jag kan idag i kylskåp.

En grej som jag funderat lite på. Hur gör man smidigast om man skall pitcha flytande jäst i två hinkar? Höfta eller mäta upp en lika stor mängd i en separat behållare?