eDrometer
vad tror man om denna? Finns det redan ngt liknande? Verkar ju onekligen jäkligt smutt om den kan bli något i framtiden.
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → eDrometer
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
vad tror man om denna? Finns det redan ngt liknande? Verkar ju onekligen jäkligt smutt om den kan bli något i framtiden.
BeerBug är väl inte leveransklar den heller men verkar lovande...
http://www.kickstarter.com/projects/par … hydrometer
Hej
Allt som kan underlätta är av godo, men som "gubben" i den första länken sa, att en hydrometer är svår att mäta med samt är "incorect", nja det vet jag väl inte.
Skulle jag får jag en felvisning på 1-2 Ö i min hydrometer, det kan jag leva med, min visar då efter 5 år fortfarande o vid en temp på 20 C. Men som sagt var, jag gillar nya tekniska saker, spec om dom kan underlätta för mig i bryggningen.
Bo
Jag kör den digitala humle säljer, inte lika flash, men det fungerar snabbt och grymt bra.
Martin
Jag kör den digitala humle säljer
För att vara besserwisser så säljer ju Humlegården en digital refraktometer och en sådan funkar ju med vört men inte så bra med färdigt öl. Det går i och för sig men man får då räkna fram ett korrigerat aproximerat värde. Där behöver man alltså ändå kanske komplettera med en vanlig hydrometer. De ovannämnda grejorna - digitala hydrometrar - ska mäta lika bra under hela processen utan omräkningar.
är det någon som använder denna beerbug? lite lätt intresserad. dyr ja men vore användbar ifall den fungerar som den ska. Jag ser att den säljes på en annan svensk bryggar webshop.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → eDrometer