Jag hade nog för höga förväntningar på den. Om du ahr tur Kanske du kan få tag i Rogue XS imperial india pale ale på bolaget via internhandel från något annat bolag. Den är dock en aning dyr (ca 140:- för 75 cl). Jag bara älskar den ölen.
Om du bor i närheten eller i någon av sverige storstäder så skulle jag tipsa om Stones ruination IPA om du kan gå på någon pub med brett sortiment. (den kan tyvärr vara slut, Stone har lite knepiga kvantités krav då det gäller export)
Om du vill dricka en ruskigt bra Engelsk IPA rekommendrar Ridgeway IPA. Den bryggs av Brakespears gamle chefsbryggari i något eget litet projekt där han hyr in sig i ett bryggeri och brygger under eget namn. Finns dessvärre också bara på pubar med ett större sortiment.
Sen gillar jag mycket av det svenska microbryggarna, framförallt Dugges, Ölandsgårdsbryggeri, Närke Kulturbryggeri och Nynäshamn. (prata med ditt systembolag, det brukar finnas framförallt lite dugges och Nynäs i det "dålda beställningssortiment") Oppigårds Summer Ale är förövrigt väldigt trevlig om man vill ha en sommar Ale med amerikansk humle.
Bor du i närheten av göteborg så tycker jag att du borde testa Dugges folköl: Brandmästare Andréns törstsläckare. En sjukt bra 2,8:a. Om man nånsin kommer lära sig att brygga såna folköl själv så skulle varenda sommar många år framåt vara räddade.
Ha det
Anders
Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,