Borra hål behöver du inte göra. Jag fick tag på en billig kyl på blocket och byggde ihop en liten styrning med en arduino och ett solid-state-relä till kompressorn, mest för att det var kul och jag behövde lära mig lite om hur arduinon fungerar. En jäskyl behöver inte kosta många hundralappar men lite plats tar den... det är ofrånkomligt. Har du tur kan du komma över en mini-kyl till en billig peng och då blir det lite mer diskret.
Höll på att missa din fråga om temperaturerna. Jag lät min ligga strax över 10 grader när jag jäste min bastard-lager och blev nöjd med resultatet men har inte mycket att jämföra med. jag tror du kan få till nästan vilka temperaturer som helst, det handlar mest om att slå kompressorn av och på, men gör det inte för ofta för då riskerar den att gå sönder. Du bör ställa temperaturen så att den inte startar alltför tajt efter att varit avstängd.... tror det bör gå kanske 5 minuter eller så. Ju närmre nollan du ligger riskerar du att få mycket isbildning på förångaren och då tror jag man behöver pyssla med avfrostnings-pauser och liknande.
Relax, don't worry... Have a homebrew!