Torrhumla på nytt i samma hink?
Hej,
eftersom jag inte kan kallkrasha mina öl pga utrymme för extra frys/kyl så får jag acceptera att mina torrhumlade öl blir disiga.
Men min fråga gäller inte det utan snarare torrhumlingen i sig.
Är det möjligt att torrhumla med den mängd man tänkt, för att sedan efter 2 dagar öppna locket och hälla i samma mängd eller hälften av mängden igen? Utan att flytta ölen till en ny jäshink och sedan låta den ligga 2 dagar?
Totalt blir det fyra dagar torrhumling för båda givorna. Vilket inte borde ge gräsighet, men hur blir smaken? Blir det för mycket så att det smakar skit?
Tacksam för svar!