Förstörd jäst?

Jag hade planerat att brygga en Saison idag och plockade fram den flytande jästen samtidigt som jag började värma vattnet och plocka fram allt annat som behövdes.
För att göra en lång och klantig historia kort så var jag sedan tvungen att åka på sjukan och sy min vänstra hand. Då jag kom tillbaka ca 2 timmar senare med handen i bandage hade jag lagt ner planerna på att brygga idag. Jag stoppade tillbaka jästen i kylen igen, men fråga är: har jästen tagit skada av detta?
Jag har hittills inte jobbat med förkulturer då jag gör relativt små satser och ett rör flytande jäst har gjort jobbet ändå, men kan förkultur behövas nu?

Sv: Förstörd jäst?

Jästen mår inte dåligt av att läggas i rumstemperatur ett par timmar. Bara att köra på.

Hej

Dagen efter 9/11 2001 byggde jag en standard ale, bryggningen slutade med att jag fick 25 liter 85 c lakvatten över mig från hals och neråt, ambulans till sjukhus med morfin samt kramplösande medicin, jag skakade på britsen som jag vore med i en exorcistfilm.

Jästen stoppade jag av någon anledning in i kylskåpet direkt efter olyckan, efter 5 dagar på sjukhus samt ytterliggare  7 dagar hemma så var jag på igen.

Jästen var i toppform, ölet blev en brödig god ale, som gick under namnet "Skinale" eftersom nästan all hud försvann

En bra förkultur i kylskåp håller sig, brygg på du bara

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Jävligt läskig olycka. Vi borde starta en klistradtråd med olyckor som hänt och hur man hade kunnat undvika dom. Alla vi vill ju klara oss igenom bryggdagar utan men för livet.

Jag är mitt i bryggförsök nummer två och denna gång verkar allt gå bra. Jag kommer köra på samma jäst och som det verkar skall ju det gå bra.

Blivande etiketten på ölen, kände att namn och bild passar efter olyckan som innehöll en kniv och en del blod.
http://ladda-upp.se/files/2014/b90032.jpg