Saaz

Hej Svante

Jag undrar om ni inte kommer att få Saaz Humlekottar eller puckar i år? Jag har en fråga till i fall om ni inte tar in Saaz i år: Jag hade tänkt att använda Saaz till en Abbey Ale (a'la den bästa öl i världen - Westvleteren 12, eller liknande) tillsammans med Styrian Goldings. Vilkan humle kan man med fördel ersätta Saaz med, i fall ni inte får  det som kottar/puckar? Pellets vill jag absolut inte använda, så det är uteslutet:-)

MVH  -Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

Sv: Saaz

Hej!

Jodå, vi kommer att ha Saaz humlekottar från 2004. Vi har faktiskt just idag vacuumpackat Saazkottar på 100- och 500-gramspaket, men ännu inte hunnit uppdatera webbutiken. Håll utkik ikväll!

Annars är Tettnanger en ofta använd ersättningshumle till Saaz.

-- Svante

3 Senast ändrad av jan_johansen (2005-03-10 14:53:40)

Sv: Saaz

Hej Svante

Det låter jättebra. Tack så mycket för svarat. Annars är det inte just nu jag ska brygga den (nu blir det rauchbier) men den nästa öl jag ska brygga blir just den - dvs om 2-3 veckor.

Med vänliga bryggarhälsningar   -Jan

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH