Har du bestämt dig för vilken typ av fat du vill ha? jag antar nästan att det är Cornelius, men partyfaten är himla smidiga om jag får säga det själv.
Det du behöver är ett kolsyresystem bestående av någon form av flaska, regulator/reduceringsventil med manometer och koppling mot fatet.
Sen behöver du passande anslutning och tap-kran mot fatet.
Det är allt i väldigt stora och yviga drag. Läckage har jag hittils aldrig uppmärksammat på mitt system och jag har inte ens vart särskilt noggrann vid monteringen. Jag vet t.ex. att jag behöver montera en packning vid min manometer men det har hållit tätt hittils.
Jag har Flexi Tap till mina partyfat med 4m PE-slang och en ganska simpel reducering kopplad till en SodaStream-flaska å det funkar bra för mig. Fördelen med partyfaten är att man kan tömma faten lite snabbare och därmed variera vad man har i tapen lite oftare, men jag tror utan att veta med säkerhet att det går att koppla loss Cornelius-faten från både öl och kolsyra även om dom inte är tomma så det kanske inte är något problem egentligen, snarare enklare med Cornelius. Partyfaten är MYCKET billigare per liter vätska i inköp, men Flexi Tap med alla kopplingar är inte gratis det heller. Till Cornelius behöver du bara passande kopplingar för öl och kolsyra samt kran sen är du i princip klar.
Relax, don't worry... Have a homebrew!