PicoBrew

Är detta något för dig?

http://www.theverge.com/2013/10/2/47956 … er-brewing

..öppna funderingar kring framtidens hembryggning
:-)

Sv: PicoBrew

Njae... Jag funderar ju på att bygga nåt liknande Lundatekniks Biab-bryggverk just nu. En ölets nespresso känns inte så lockande. Jag tror ändå att själva ritualen kring bryggandet är halva nöjet. Att dra handveven medsols i lagom RPM (nynnande Nazareths version av Vigilante Man för rytmstöd) är t ex en ren njutning, vetandes att all denna kosmiska energi går in i skrotet... wink

Sv: PicoBrew

Förstår inte deras främsta argument - att man skall kunna formulera så individuella recept - riktigt. Annars är det väl helt ok med nytänkande, men det ser onekligen kul ut med den där lilla maskinen och de jättelika jästankarna smile