Nu brygger vi igen!
Efter ett långt uppehåll (sen november 2012) har jag äntligen fått tummen ur och bryggt igen. Jag kom mig för att köpa en ny BIABag sen jag kasserat den gamla, hemmasydda som dels var lite för tät, dels hade legat med blöt drav i och möglat.
Introducerade brorsan som fick dra kvarnen och agera allmän bryggardräng. Vi gjorde en 8-liters IPA (OG 1085)på PaleAlemalt med Galaxy och Amarillo i lika mängder, samt en (partigyle) portervariant (OG 1065)med carafaII och Carahell samt "raw cacaonibs" på 15 liter. Bägge står nu i källaren och pluppar (förhoppningsvis, får gå ner o kolla
)!
F-n va gött!!