Nu brygger vi igen!

Efter ett långt uppehåll (sen november 2012) har jag äntligen fått tummen ur och bryggt igen. Jag kom mig för att köpa en ny BIABag sen jag kasserat den gamla, hemmasydda som dels var lite för tät, dels hade legat med blöt drav i och möglat.

Introducerade brorsan som fick dra kvarnen och agera allmän bryggardräng. Vi gjorde en 8-liters IPA (OG 1085)på PaleAlemalt med Galaxy och Amarillo i lika mängder, samt en (partigyle) portervariant (OG 1065)med carafaII och Carahell samt "raw cacaonibs" på 15 liter. Bägge står nu i källaren och pluppar (förhoppningsvis, får gå ner o kolla wink)!

F-n va gött!!

Sv: Nu brygger vi igen!

Härligt!
Själv får jag abstinensbesvär om jag inte brygger mer än en gång i månaden..

Sv: Nu brygger vi igen!

Bra där!
..å ni är alltid välkomna upp till Orust för en bryggardag!
+ att jag behöver hjälp att dricka upp min lillgamla samling med amerikanska imperial stouts....:-)

4 Senast ändrad av olefattguy (2013-09-10 07:07:44)

Sv: Nu brygger vi igen!

Låter nåt det!
Man tackar för inbjudan!
F ö så stormjäste bägge ölen i ett dygn och nu står de nästan still.
Hoppas det inte blev för snabb jäsning, men i a f portern ska ju stå ett tag å jämna ut sig...

Sv: Nu brygger vi igen!

Mitt bryggande har också stått mer eller mindre still det senaste året, bryggde en weissbier inför sommaren och en julöl förra hösten, utöver det ingenting. Men idag fick jag tummen ur, och jäklar vad kul jag haft! Perfekt pyssel medan man räfsar i trädgården och plåstrar skrubbsår på barnen en höstdag som denna.

Think globally. Drink locally.

Sv: Nu brygger vi igen!

Bra där, peps!
Saker i livet går i vågor, man får bara försöka guppa med.
Jag ska försöka få till en bryggdag till snart så man får fyllt på lite i förråden... En vintervärmare av rang!

Sv: Nu brygger vi igen!

I ren inspiration bryggde jag igen dagen därpå, i söndags. Så nu är både IPA- och portersaldot på väg att återhämta sig; bäst att skaffa sig en plan för helgen som kommer, om andan skulle falla på. Den där trippeltråden som är igång just nu kittlar inspirationen...

Think globally. Drink locally.