Jag tycker Corona/Husqvarna gör jobbet ganska bra, lite pilligt att justera, men har man väl fått till bra kross storlek på kornen så sitter det ju... Det verkar vara mest problem med lakningsutrustningen folk skyller kvarnarna för.
Tycker man att man nått så långt det går att göra bra öl så kanske man skulle spara ett par minuter med +2500:-
Det är ju ingen skönhetstävling man utsätter malten för.
-Det är slitigt, jag krossar nästan alltid dagen innan med skruvdragare... Skulle inte vilja börja bryggdagen med att krossa, istället mäska in och äta frukost..
Jag letade bland min "skruvsamling" och hittade ett par lämpliga gängstavar. Det borde en järnhandel fixa..