PeO skrev:Nu har jag tittat lite nogrannare på vad Weyermann erbjuder och vad Humlegården har i sitt sortiment. Det verkar föreligga ett misstag från Humlegårdens sida. Weyermanns rostade korn håller mycket riktigt EBC ca 1200. Humlegårdens beskrivning av sitt rostade korn säger EBC 80-100 samtidigt som beskrivningen verkar mest lik Weyermann karamellmalt "Caramünich I".
Vad får man man om man beställer Humlegårdens 509X, rostat korn eller karamellmalt?
Det stämmer som PeO noterade att det fanns en miss i vår information i webbutiken, så att vissa maltbeskrivningstexter hamnade på fel maltsorter. Detta upptäckte jag häromdagen, i samband med att jag laddade upp och länkade in Weyermanns produktspecifikationer. Nu finns dessa att läsa via en länk i produktinfofönstret.
Tyvärr hade jag inte noterat denna diskussion i forumet, annars hade jag fixat felet för flera veckor sedan.
Det är jättebra att folk upptäcker konstigheter och skriver om det här i forumet. Skicka också gärna ett mail direkt till oss om det. Vi har ett sortiment på mellan 400 och 500 artiklar i webbutiken, och försöker hålla informationen så korrekt som möjligt.
Beställer man 509X från oss får man Weyermanns rostade korn.
Jag är förvånad över att ölet R.A. bryggde inte blev mörkare.
-- Svante
-- Svante