@svensson.lu: Tack för att du gillar bygget! Har lagt ned en del tid på detta.. 
Dessa grundinställningar har jag använt:
Hy-1=2
Hy-2=2
Hy=1
Sn=21
dP=1
COOL=2
A-M=1
I=55 (autotune)
P=476 (autotune, skall vara mindre 900 enligt Auber)
d=47 (autotune)
t=6
FILt=0
Programsnutten jag försökte köra var:
C01=16 t01=20 (rampa från 16 grader till 23 grader under 20min. Visste inte hur snabbt systemet var, borde ha satt t01=7)
C02=23 t02=20 (håll tempen vid 23 grader i 20min)
C03=23 t03=50 (rampa från 23 grader till 50 grader under 50min. Borde ha kortat denna till t03=27)
C04=50 t04=20 (håll tempen vid 50 grader i 20min)
C05=50 t05=-121 (stoppa programexekveringen)
Jag tror jag gjorde samma fel som många då man inte lyckas programmet börja köra ordenligt.. det bara stod stilla vid C01 och gick inte vidare till C02 när 20min hade passerat. Då gick jag in manuellt och hoppade till StEP=2 för att "tvångsstarta C02". Det funkade. Men när PV började närma sig SV så började SV stiga från det programmerade 23 grader. Fattar inte hur regulatorn kan ändra det programmerade börvärdet!! I alla fall, efter att ha tänkt en del så gjorde jag det inte lätt för systemet då rumstemperaturen var 26 grader när jag gjorde testen.. så det bar nog svårt för regulatorn att hålla 23 grader.. men trots det borde inte SV-värdet ändras!?
Jag noterade även att elpatronen var på ganska länge åt gången trots att PV passerat SV-värdet. Kom fram till att detta har att göra med parametern "t" som styr minsta ON-tiden för SSR'en. Enligt manualen skall denna vara satt till 2 för SSR'er, men min regulator hade värdet 6. Så detta ska jag testa att ändra.
Sedan tyckte jag att temperaturen (PV) fladdrade lite ibland.. läste lite på Aubers forum och förstod att man digitalt filtrera signalen från PT100-givaren med parametern FiLT. Denna var satt till 0 (dvs ingen filtrering) så denna ska jag också experimentera med.
Sedan är det väl att förstå sig på hur man startar igång programsnutten.. och det vore intressant att veta hur i hela friden SV-värdet kan ändras från det programmerade.
Läste mer: RUN When the program is in "running" status, the timer counts down and the setpoint changes according to the preset ramp curve.. det skulle kunna innebära att SV justeras upp med den "lutning" man programerat in från en temperatur till en annan? Jag hade väntat mig ett diskret steg fr¨ån säg 23 till 50 grader när C03 börjar exekveras..
Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!