SM medaljörer 2013

Hej! Då jag inte kunde närvara vid SM, varken som tävlande eller besökare skulle det vara kul att veta vilka Humlegårdspostare som faktiskt fick stå på prispallen.

2 Senast ändrad av finnen (2013-04-30 09:41:59)

Sv: SM medaljörer 2013

Weinkeller såg jag hade fått flera medaljer, så stort grattis till honom!

Jag fick guldmedalj i Karaktärsfull ale.
Trots att jag bryggt ett tag var det mitt första SM och första hembryggarträff så jag känner mig väldigt peppad smile Roligt att träffa andra bryggare och prata om brygderna.

Jag fick silver i folkets val, lager. Även jag ställde upp för första gången och känner mig ordentligt peppad.

Mors,
Mattias

Jag fick guld i Fransk Belgisk ale.

Grattis till alla medaljörer, bra arbetat

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Håller med Bo, grattis alla hembryggare, både de som fick medalj men även de som blev utan.
Det är tufft idag med så många deltagare att ta hem en medalj även med ett riktigt bra öl.

Men jag måste fråga vad är "Fransk Belgisk Ale"?
År det från den fransktalande delen av Belgien eller vad avses?

Kenneth, det är Belgien och Nordfrankrike som avses.

http://www.olprovningar.se/

Kolla kategori 9 med dess undergrupper så förstår du nog.

Jag är mycket nöjd med årets SM, dels resultatet i domartävlingen och också den trevliga tillställningen i Eskilstuna. Jag körde en splitterbomb och lämnade in 15st öl totalt i nio klasser, en del trodde jag inte på utan lämnade mest in för att få oberoende feedback och några tyckte jag blev riktigt lyckade och hoppades de skulle kunna nå en medaljplats. Det blev tillslut fyra:

Guld: Mild Stout/Porter - Brown Porter
Silver: Belgisk och Fransk Ale - Ljus Stark Belgisk ale
Silver: Karaktärsfull Ale - Engelsk Best Bitter
Brons: Karaktärsfull Ale - Amerikansk Brown Ale

Det ska bli kul att öppna kuvertet med domarprotokoll och se hur de andra ölen uppfattades också.

Jag fick bronze i ljus lager

Jag fick träkeps dagen efter av att prova 70 sorters öl.

Lindh skrev:

Haha, ja det brukar bli så.
Grattis till alla medaljörer, men nästa år tänker jag banne mig vara med och konkurrera om pallplatserna.

Stort grattis till alla som vann!
Får försöka kommer med till nästa SM, såg ut som tillställningen blev riktigt lyckad!

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Jag fick silver i Ljus Lager.

Läs om mina hembryggaräventyr på http://martinj.net

Lindh skrev:

lol

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Nästa år skulle vi kanske alla sätta en röd nejlika eller motsvarande i kavajfickan, så att vi känner igen varandra (och givetvis ha en invecklad hemlig hälsning). Jag hade äran att skaka hand med Weinkeller, men visste inte att det var han just då.

Eller så skulle forumet ha ett eget bord. Lite som BN-army, en klubb spridd över hela landet big_smile

Extatiskt Rasande skrev:

Nästa år skulle vi kanske alla sätta en röd nejlika eller motsvarande i kavajfickan, så att vi känner igen varandra (och givetvis ha en invecklad hemlig hälsning). Jag hade äran att skaka hand med Weinkeller, men visste inte att det var han just då.

Eller så skulle forumet ha ett eget bord. Lite som BN-army, en klubb spridd över hela landet big_smile

Men tack detsamma smile

Håller med, fick ett snabbsamtal med Lindh om humleplantor och gratulerade Weinkeller efter prisutdelningen utan att veta att det var han.

pratade med en hel drös med människor under dagen men med en del % under västen så kommer man inte ihåg vare sig hur de så ut eller koppla vilka forumnamn de har.

Silver :Mild Stout/Porter med min porter plutt!

Enda inskickade och höll på att missa inlämningen pga sjukhusbesök..
Superglad!