Amsterdam

Ar i Amsterdam pa langweekend. Har testat nagra intressant ol hitills som "Palm" - en "amber" veteol som enklast kan beskrivas som en "Aventinus light". "De Mannike Monke" som var nat trippelliknande som var mycket bra.

Besokte bryggpuben De Prael igar. Testade tva ol, en veteol och en bitter samt kopte 5 andra ol med mig for att prova hemma. Jag forsokte snacka lite med en som verkade jobba pa bryggeriet men det var inte latt. Fragade hur manga ganger i veckan dom bryggde, vad dom hade for kapacitet etc. etc. Da mumlade han nagot. Sedan berattade jag ivrigt att jag var hembryggare och ar mycket intresserad av olbryggning, da sade han "OK", sedan gick han darifran. Haha.. det var en marklig upplevelse. smile

Kunde iallafall se igenom fonsterrutorna att dom hade 8 jastankar, ett storre bryggverk och en sliten 50L Braumeister.

Bryggeriet: deprael.nl

/Dompan

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

Sv: Amsterdam

Hej

Amsterdam är en trevlig stad, har druckit många goda öl där Ett trevligt ställe är en mycket liten pub, skickar en länk

http://cafe-belgique.nl/

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Tack for tipset Bo!

Besokte In De Wildeman igar. En grym pub for olnordar! Till deras 25-arsjubileum har Flying Dog bryggt en Farmhouse IPA. Testade givetvis denna. Var valdigt frisk och balanserad vad galler humlegivorna. Testade aven en IJwit fran hollandska 't IJ bryggeriet som var bra. Sedan fick jag aven chansen att prova Duvel Triple Hop 2013 som ar torrhumlad med Sorachi Ace. En riktigt grym ol som var bade kryddig och med en frasch citrusavslutning kombinerad med latt kropp. Helt galet med tanke pa de 9.5%'en! Ett plus for engagerad och kunnig personal.

Idag var vi pa Arendsnest. Ocksa en pub med ett galet utbud pa finol. Har blev det en La Trappe Witte till lunchen.

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

Vilket av ölen? De har mängder även på systemet.

sara