Keezer

Tja!

Jag har haft för några år en lite kyl med 2 tappkranar i och det var bra men skit trångt.  Så i vintras byggde jag och en kompis tillsammans en Keezer.  Läst mycket om det från olika forum i USA och sen körde vi.

http://i74.photobucket.com/albums/i264/littleburlyboy/IMG_2259.jpg

http://i74.photobucket.com/albums/i264/littleburlyboy/IMG_2260.jpg

http://i74.photobucket.com/albums/i264/littleburlyboy/IMG_2264.jpg

Jag tycker om den jätte mycket.  Alltid finns plats för alla mina fat, flaskor och aven har jag plats för lager jästning eller att cold crash. 

Fortfarande finns en hel del kvär att göra på den.  Jag leka fortfarande med olika ölslang längd och jag måste göra slut C02 sidan, den ska ha 3 olika C02 distributors som dela ut olika tryckt till lager, ale och stout/barley wine och jag måste koppla up den externt gas snabbkoppling så jag kan ha C02 till olika grejer (c02 när jag fyller fat, tappa flaskor eller dry hop) utan att behöver flytta runt gastuben.  Också ska lägga någonting finare på botten så att man inte ser 2X4 och hjul.

http://i74.photobucket.com/albums/i264/littleburlyboy/IMG_2261.jpg

Någon mer som har någonting liknande som vill visa upp lite bilder?

2 Senast ändrad av Thomas Fransson (2013-04-07 20:07:59)

Sv: Keezer

Snyggt, inga problem med mögel eller annan microbiell tillväxt i den?

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Keezer

Nej inte så länge.  Finns lite vätten på botten så jag ska skaffa en avfuktare

Sv: Keezer

Colin #2 skrev:

och jag måste göra slut C02 sidan, den ska ha 3 olika C02 distributors som dela ut olika tryckt till lager, ale och stout/barley wine och jag måste koppla up den externt gas snabbkoppling så jag kan ha C02 till olika grejer (c02 när jag fyller fat, tappa flaskor eller dry hop) utan att behöver flytta runt gastuben.

Jag blev lite tveksam när jag fick se lösningen med en cornelius - gas-ventil (det är det väl?) Tänkte du koppla en gasledning direkt från tuben via denna och sedan fördela gasen på flera olika regulatorer inne i boxen?

Gasen ut från tuben innan regulator har mycket högt tryck och man måste ha särskild slang till detta. Att lägga in corneliuskopplingar i denna linje innan regulator är inte att rekommendera.

Men det kanske du redan visste. Du kanske ska ha gastuben inne i boxen och distribuera gas efter regulator (lägre tryck) ut till andra mottagare utanför boxen. Det går ju bra.

Sv: Keezer

Grymt bygge!
Allra helst skulle man vilja se en komplett bygglogg smile

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Sv: Keezer

Björn - jag har en primary regulatorn och sen en dubble secondary regulartorn så det är lungt.

Torstensson - Jag kan försöker att ta framme ett bygglogg eller lite mer foto etc från processen.