Grymt grumlig öl
Tjaba!
Vid senaste bryggden så provade jag BIAB och det kändes väldigt bekvämt så skulle gärna göra det igen, men det grumliga öl det resulterade i gör att jag tvekar lite!
Efter sekundären lade jag märke till att ölen såg väldigt grumlig ut men tänkte att det ordnar sig nog, slängde i torrhumligen och stängde locket.
En vecka senare när jag började tappa på flaska var den fortfarande lika grumlig, typ som apelsinjuice. tappade på flaska och tänkte igen att det ordnar sig
men nää, fortfarande lika grumligt med 2-3 mm fällning i flaskan! ![]()
Hur har ni andra det som kör med BIAB? Kör ni med kallkrash eller vad kan man göra för att fixa problemet?