Buteljera veteöl
Hej alla,
Hoppas tråden hamnar rätt nu.
Ska buteljera min första veteöl om ett par veckor och har funderat mycket på hur jag ska gå tillväga. Normalt så brukar man häva till en ren hink tillsammans med primsocker samtidigt som man försöker att få med så lite som möjligt av jästfällningen.
Jag kommer att endast köra primären och ingen sekundär och undrar, ska jag röra upp jästen innan jag häver över till den rena hinken?
Om jag skulle känna att ölet är lite väl tunt i smaken (bryggt på enbart Briess Bavarian Wheat DME) hur mycket Maltodextrin ska jag tillsätta per liter?
Alla tips och råd tas tacksamt emot.


