Sterilfilter
Hallå.. Någon som vet var man kan köpa bra sterilfilter till bra pris?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Sterilfilter
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hallå.. Någon som vet var man kan köpa bra sterilfilter till bra pris?
Till luftpump?
Morebeer säljer sådana
![]()
Ja vist den ska vara till någon form av luft pump till min vörtsyresättare tänker att det på sikt blir biligare än att köpa renad syrgas.
Det blir det förmodligen.
Men syrgas är roligt, nyttigt och bra mot bakfylla
Köp ett gäng filter för dom sätter igen rätt lätt...
Vad kan man ha för pump till ett sånt filter? Och typ kan man köpa vanlig oxygen till gas svets och köra genom filtret och få syrgasen ren nog?
Det vanliga är vell att köra med en akvariepump. I denna episoden av Brew Strong pratar dom just om Aeration http://thebrewingnetwork.com/shows/771
Vad kan man ha för pump till ett sånt filter? Och typ kan man köpa vanlig oxygen till gas svets och köra genom filtret och få syrgasen ren nog?
Bra fråga, jag vet faktiskt inte, men med tanke på att det kan finnas allt från oljerester(från bla. ventilen) och svavel i vanlig brandsläckar Co2.
När det gäller luftpump så tror jag inte det spelar så stor roll, går nog bra med vilken pump som helst. Har man bara en metod att justera flödet
med så.
Hade jag haft råd så skulle jag nog ändå valt syrgas.
Man skulle haft/lånat en DO-mätare (Disolved Oxygen) och gjort ett par tester så man kan hitta sin sweet spot. Det är svårt att skaka vört i den skalan ![]()
Bumpar den här tråden lite, insåg att jag faktiskt har en akvariepump liggande hemma.
Någon som vet om sterilfilter säljs i sverige?
Köpte mina på maltbazaren (http://www.maltbazaren.dk/shop/steril-f … -735p.html).
Jag tänkte sälja mitt kit från brouwland: http://www.brouwland.com/content/assets … 570150.jpg
Har aldrig använt det för vört dock är det upplockat och testat i vatten.
Det som ingår är: Filter, liten pump, slangar och en sten i keramik.
Skicka pm ifall ni är intresserade.
Nja jag har redan en pump, så är inte så intresserad av det.
Försökte luska ut vad frakten blev på maltbazaren utan att skapa användare, gick inte så bra. Men lutar väl åt att beställa därifrån. Ett tips till humlegården kan ju vara att ta in sånna filter, kan tänka mig att många som funderar på att köpa en syresättingssten även är intresserade av filter!
Nja jag har redan en pump, så är inte så intresserad av det.
Försökte luska ut vad frakten blev på maltbazaren utan att skapa användare, gick inte så bra. Men lutar väl åt att beställa därifrån. Ett tips till humlegården kan ju vara att ta in sånna filter, kan tänka mig att många som funderar på att köpa en syresättingssten även är intresserade av filter!
Skicka ett mail och fråga, vet att de brukar kunna ta hem någon extra produkt när de beställer från t.ex. brouwland och de har ju sterilfilter.
Satan i gatan, frakten för att beställa 5st filter från maltbazaren ligger på 262,50 DKK, knappast värt då filter kostar 27DKK styck. Borde inte dessa säljas i Sverige någonstans?
Det är sterila HEPA-filter som man kan kopple mellan spruta och kanyl. Dom borde gå att köpa på apoteket eller dylik leverantör. Annars om du känner någon som jobbar inom sjukvården kan ordna några.
De står på vår lista över produkter vi vill ta in i sortimentet. Problemet är bara brist på tid - vi har redan en hel del produkter som vi har tagit hem men inte hunnit lägga in för försäljning ännu...
Så det kommer men kan dröja något.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Sterilfilter