Kylning av fat utan kegurator?
Hejsan
Jag har precis köpt en fatölsanläggning men har inte tillgång till ett kylskåp, så därför undrar jag: Är det någon som vet något bra sätt att kyla sin öl på Corneliusfat utan att ha en kegurator eller ett kylskåp?
Nu när det är vinter snart borde man kunna kyla den på balkongen. Men hur länge bör man ha fatet ute om det är runt 0 grader och man vill ha ölen till 6-7 grader.
Finns det någon underbar formel eller motsvarande man kan använda sig av?
Alla svar är uppskattade.