Humle i mindre förpackningar

Efter att ha rensat frysen på gammal humle så har jag insett att jag det vore grymt om Humlegården började sälja humle i mindre förpackningar, kanske i 50 gram och/eller 25 gram. Har sett att man i staterna beställer humle per ounce.

Någon mer som är intresserad av detta?

Och nej, har ännu inte tänkt börja brygga lambic, eller köpa en egen vakuumförpackare...

Sv: Humle i mindre förpackningar

Ja det kanske skulle vara något. Meeen en skåprensare brukar alltid vara skojjog att göra, även om det inte alltid blir så lyckat så är det kul att bara blanda ihop allt man har. Det är alltid lika kul att provsmaka sen när det är klart, så mig gör det inte så mycket att jag har x-antal humlepåsar med rester i frysen. Men skall man brygga sig ett öl medd många humlesorter i så kanske det inte alltid är så roligt att betala 79 kr st för vakumpåsarna och man kanske bara använder 25% av inheållet i dem.

Sv: Humle i mindre förpackningar

Jag tycker också att detta hade varit bra, blir rätt mycket slattar kvar i frysen smile

Sv: Humle i mindre förpackningar

Skulle vara kanon om det gick.

Sv: Humle i mindre förpackningar

Jag håller också med!

Jag brygger rätt små batcher och det blir många slattar av 100g påsarna!

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

Sv: Humle i mindre förpackningar

Jag köpte en egen vakuummaskin till ett förmånligt pris som jag är riktigt nöjd med
http://www.clasohlson.com/se/Vakuummask … r349895000

Läs om mina hembryggaräventyr på http://martinj.net

Sv: Humle i mindre förpackningar

Visst skulle det vara trevligt, men med mindre förpackningar skulle hanteringskostnaden bli en alltför stor del. Vi skulle inte kunna sälja t ex 50 gram till halva priset av 100 gram - det skulle kosta betydligt mer än så.

En egen vakuummaskin som martinj föreslår är en bra sak! Kan också användas till mycket annat, bl a matlagning sous vide (tillsammans med en universaltermostat som också är en bra hembryggarpryl). cool

-- Svante

Sv: Humle i mindre förpackningar

Såg att netonnet hade liknande maskin som classe för ett par hundringar mindre, dock saknar den "anti-crush"-funktion:
http://www.netonnet.se/art/ssong/jakt/o … 5235.6994/

Hamnar på miin inköpslista för framtida inköp.

Ta't lugnt, ta en hembryggd