Överkolsyrat öl
Gjorde en tankevurpa här och kolsyrade nog morgondagens öl lite väl hårt vilket innebär att det skummar alldeles för mycket (och paradoxalt nog sedan saknar kolsyra såklart).
Min teori är att jag sänker trycket till en bra bit under vad jag vill ha i fatet under natten och därmed får ned kolsyrningen mycket nog för att kunna hälla upp ölet.. Rätt tänkt? Sänker till en dryg halv bar vid 3 grader.
Ölet är ett veteöl och det var i min iver att komma uppemot 3.5 volymer som jag kanske tog i lite väl mycket.