Egen bar

Har nu inskaffat villa med tillhörande bar smile

Just nu är den dock ganska tom och trist. Hade tänkt sätta upp en Cobra-tapp men längre än så har jag inte kommit, förtutom att fylla den med sprit
Inspiration, tips och ideer mottages varmt.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/IMAG0156.jpg

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Sv: Egen bar

Grattis! Inte utan att man blir lite avis...

Belysning är viktigt. Mysigt vill man väl ha det. Spotar, halogen är nyckeln till en varm punktvis belysning som sätter stämningen på hela baren.
Allt är ju en fråga om tycke och smak, men jag hade försökt att fixa lite gamla ljusskyltar eller kanske t o m neon. Inget skrikigt utan små grejer.

Tackar!
Spottar finns redan, man ser inte det så tydligt på bilden men om man tittar på bänkskivan kan man se ljuset från dem.

Har inte lyckats hitta några typiska emalj- eller ljusskyltar till vettiga priser. Borde finns en uppsjö av gamla barprylar.

Som göteborgare så bor du ju inte så långt bort, skulle du ha vägarna förbi så är det bara att titta in på en öl smile

Jag satte upp en massa skivomslag till LP från 80 och 90 talet. (Låg och skräpade på vinden)
Blev OK och alltid något att snacka om. (Det roliga är att många besökar tar med sig konvolut som present)   
Tradra är en bra källa för bar prylar annars.

Gamla skivomslag har jag liggandes. bra tips!

Juste bar.
Dock lite "steril".
En kul grej som en kompis till mig gjorde.
Han satte upp hyllor bakom bardisken där han ställde upp olika ölflaskor (tomma) på kommersiella öl.
Också en sak som man kan snacka om och som ofta väcker minnen från resor, fester etc.

Jag skulle måla om väggarna i en annan färg, blått är ju en ganska kall färg.

Sedan tycker jag om barlöpare, heter det så? Lappar med broderade ölnamn, bra mot ringar i trät från fuktiga glas eller mot kalla armbågar efter mycket barhäng.

Kanske en TV på väggen så man kan titta på F1 eller fotboll, om man nu gillar sånt tongue

Bra musik förstås.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/flipper12.jpg

http://www.humle.se/punbb/images/upload/dart4.jpg

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Torstensson skrev:

Har nu inskaffat villa med tillhörande bar smile

Just nu är den dock ganska tom och trist. Hade tänkt sätta upp en Cobra-tapp men längre än så har jag inte kommit, förtutom att fylla den med sprit
Inspiration, tips och ideer mottages varmt.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/IMAG0156.jpg

Baren är snyggt byggd och stolarna verkar vara mycket bra. Men däremot så skär det ju sig enorm mot vanliga tapeter. Början på 2000-talet var hemskt då alla skulle bygga barer i vardagsrummet. Riktigt dålig kombination. En bar ska vara en bar och då måste det som är kring passa bartemat. Det enda som hände med de flesta sk. vardagsrumsbarer var att de samlade damm och blev allmän förvaring av skräp och gamla papper.

Absolut en darttavla,
Ett måste i en bar!
wink

Tackar för alla tips!

Det har tidigare suttit en darttavla så det skulle inte vara några problem att sätta upp en ny. Barlöpare kommer med på inköpslista, har ett par gamla men de börjar bli lite trista.
Gällande väggarna så är det inte tapeter (svårt att se på bilden) utan en puts med ganska mycket struktur. Färgen har diskuterats med regeringen och ett flertal veton har lagts fram, frågan är nu vilandes smile

Motsatt vägg till den vänstra väggen på bilden är ett stort valv med TV-rum. Kändes lite overkill att även sätta en TV i baren.
Ett flipperspel hade varit grymt att komma över!

Det viktigaste kanske - en massa glada, törstiga människor som hänger på och kring disken! Sen kan det se ut lite hur  som helst.