Fantastisk lång jäsning, något på tok?
Jag har två öl som fortfarande står i sina jäshinkar, efter 2 månader. Jag bryggde dem i mars och brukar tappa upp på flaska efter sisådär 4 veckor. Brukar titta på bubblorna i jäsröret. När det bubblar ungefär var 7:e-8:e minut brukar jag tappa på flaska. Har aldrig haft något problem, tills nu! Vad kan den långa jäsningen bero på?
Jäser/ lagrar: Ljus stark belgisk ale på massor av vete, Saison på äpple och ekkuber, Bitter - "Green Lincoln"(på vete), Lambic på vinbär och äpple
På flaska: Julöl - "Santas coffee", Bitter - "Robin hood", Cider på skogens sura äpplen, Mörk stark belgisk ale, Flädervin
På fat: Saison - "Bondens päron", Tripel