Sv: Vad jobbar ni som?

Laddad ämne detta! smile

Själv är jag ingenjör med inriktning på elektroteknik. Har jobbat de senaste 10 åren med utveckling av (elektroniken i) pacemakers, implanterbara defibrillatorer och medicintekniska mätinstrument. Tyvärr bestämde våra amerikanska ägare för lägga ned utvecklingen i Sverige så jag är just nu arbetsbefriad med lön.. stackars mig! smile  Tänkte uttnyttja tiden till jag får nytt jobb till ökad frekvens på bryggandet och förhoppningsvis besök på bryggerier och annat skojs. Skulle vilja åka till Portland i Oregon och känna in mikrobryggeriandan och inspireras till nya ölkreationer! Nån som hänger på? smile

Har en förmåga att gå in benhårt för det mesta som jag företar mig.. så det är bara att försöka stå ut med mig.

Ha det gött!

Dompan

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

Vapensmed.

Order/logistik på ett verkstadsföretag + Räddningsledare i Brandkåren (eller Räddningstjänsten som det egentligen heter).
/Kenneth.

Nu är jag vaktmästare/dräng igen.

Jag jobbar inom omsorgen. Inget jag planerar att hålla på med för evigt men just nu passar det otroligt bra. Perfekta arbetstider. Jobbar rätt intensivt i sex dagar sen är jag långledig i åtta. Har man har småbarn, ett hus med massa småfix på och öl som skall planeras, bryggas och kelas med så finns det inte i plats i mitt liv för ett vanligt knegar eller kontorstids jobb. Nej jag är nog en sån som skryter med hur mycket tid jag har över till familj och hobby ist för att flasha med pengar och lyx.

Jag har naturvetenskaplig gymnasieutb. Jobbar med verksamhetsutveckling med fokus på projektmetodik och kontinuerligt förbättringsarbete(Lean).

Jag är springshas, gårdsjon, alltiallo, tokfrans, kock, hästskötare.  Ingen högre utbildning överhuvudtaget(sånär som på 5 poäng idéhistoria. haha)

Jag sällar mig också till dem, megen, som uppskattar "ledig" tid.  Jag begriper inte hur "vanligt" folk hinner med att jobba heltid. Jag har ju hund att promenera, öl att brygga, spel att spela (nyligen skaffat mig Anno 1404 så det ska byggas städer också), på sommaren vill man ju ut med bågen å åka, böcker att läsa. tupplurer att sova igenom, fru att umgås med.   så ojojoj!  Näe, jobb det hinner jag banne mig inte med.   wink

Utbildning: bryggeritekniker
Yrke: bryggare.
Fritid: hembryggare

Jepp, ni ser vad jag är intresserad av.

Yrke: HVAC ingenjör oil&gas
Fritid: trumpetare i jazziga sammanhang, surfare när vattentemp är över 10 grader

Yrke: elgitarrlärare (helst i jazziga sammanhang)
Fritid: konstruerar (och löser) tankenötter (se www.iqpussel.se), musik, fru&barn, ölbryggning samt snöar in periodvis på vitt skilda områden. Just nu ägnar jag den mesta tiden åt att läsa in naturvetenskapliga ämnen på gymnasienivå.

Andreas Andersson skrev:

Yrke: elgitarrlärare (helst i jazziga sammanhang)
Fritid: konstruerar (och löser) tankenötter (se www.iqpussel.se), musik, fru&barn, ölbryggning samt snöar in periodvis på vitt skilda områden. Just nu ägnar jag den mesta tiden åt att läsa in naturvetenskapliga ämnen på gymnasienivå.

Elgitarrlärare å pusselmakare! vad roligt! Blir allt lite avis där. Gillar både iqpussel och elgitarrer. Grattis!

Gutbucket skrev:

Utbildning: bryggeritekniker
Yrke: bryggare.
Fritid: hembryggare

Jepp, ni ser vad jag är intresserad av.

Hehe nice!

Jag är lite sugen på att föla min dröm och öppna en bryggpub i Hudiksvall, har de kontakter som behövs inom resturangbranchen så det är mest upp till mig och min förmåga och våga. Men om några år kan jag nog inte hålla mig längre.
Då måste ni komma och provsmaka smile

Jobbar i dagsläget som IT-konsult åt SKB.
Utbildning har jag ingen att hänga i julgranen, men många års yrkeserfarenhet inom IT har tagit mig ganska långt på den fronten.
Planerna på att starta ett eget bryggeri, och sluta med löneslaveriet, blir allt större för var dag som går. Planerna har jag haft länge, och har alla grundförutsättningar för ett lyckat och lite säreget koncept. Dessa planer tar tid att förverkliga dock smile

Dompan skrev:

Laddad ämne detta! smile

Själv är jag ingenjör med inriktning på elektroteknik. Har jobbat de senaste 10 åren med utveckling av (elektroniken i) pacemakers, implanterbara defibrillatorer och medicintekniska mätinstrument. Tyvärr bestämde våra amerikanska ägare för lägga ned utvecklingen i Sverige så jag är just nu arbetsbefriad med lön.. stackars mig! smile  Tänkte uttnyttja tiden till jag får nytt jobb till ökad frekvens på bryggandet och förhoppningsvis besök på bryggerier och annat skojs. Skulle vilja åka till Portland i Oregon och känna in mikrobryggeriandan och inspireras till nya ölkreationer! Nån som hänger på? smile

Har en förmåga att gå in benhårt för det mesta som jag företar mig.. så det är bara att försöka stå ut med mig.

Ha det gött!

Dompan

Tjenare!

Jag hoppas du läst denna bok... http://www.piratforlaget.se/bocker/flimmer/

//jena

jena skrev:

Tjenare!

//jena

Hehe!

Ironiskt nog fick vi alla den boken när vi blev uppsagda. Kan säga att jag tänker vänta ett tag med att läsa den.

Dompan

Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!

Dompan skrev:
jena skrev:

Tjenare!

//jena

Hehe!

Ironiskt nog fick vi alla den boken när vi blev uppsagda. Kan säga att jag tänker vänta ett tag med att läsa den.

Dompan

Vilken underbar ironi, jag var på en dragning med en av våra skyddsmyndigheter förra fredagen, då drogs exemplet att "hacka" pacemakers... Jag garvade gott och frågade om de läst Anne Holts bok, de såg ut som fioler i ansiktet... Det hade de inte.

För övrigt, en mycket bra bok, otäckt tänk...

//jena

Jag är tekniker på cnc maskiner, jobbade tidigare som metallarbetare.

Vid sidan driver jag ett ytbehandlingsföretag.

På fritiden brukar jag försöka vara en anständig pappa samt brygga öl och fiska.

Tidigare i livet var elektronik/el mitt huvudintresse, något som dödades effektivt på gymnasiet och sedan högskolan. Men gammal kunskap sitter kvar.

Martin

På gång: Red Ale
Jäser/Lagrar: Svensköl
På flaska:
På Fat: Pail Offer

Chubb skrev:

Tycker det skulle vara lite intressant att veta om det finns nån generell trend om vilken bakgrund svenska hembryggare har, jag har hört lite då och då att de flesta som brygger är akademiker men jag vet inte om jag tror på det. Därför tänkte jag att jag skulle starta den här tråden och se lite vad forumskribenterna på detta forum jobbar som och om vi studerat något.

Själv har jag en civilingenjörsexamen och jobbar som doktorand. Så trenden stämmer på mig big_smile

Om detta är sant så är denna video något för er alla. Happy St. Patric's Day http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 6dzUOYTQtQ
Jag jobbar som IT-tekniker inom försvaret.

69 Senast ändrad av Stubborn Goat (2012-03-18 09:12:31)

IT-bakgrund verkar vara vanligt.. här ha ni en till smile

Jag jobbar som nätverkstekniker.