Hur väldigt många svenska bryggerier hamnade hos Carlsberg Sverige

Gjorde ett diagram/träd över de uppköp som har gjorts under åren bland svenska bryggerier. Det är just nu bara ett utkast så jag saknar en del årtal och ett antal bryggerier/bryggkoncerner. Har ni data så kommentera gärna så kan jag lägga in det också.

Detta diagram visar enbart Carlsbergs/Pripps.

Varning för stor bild:

http://dl.dropbox.com/u/5770939/SBH-Pripps3.png

Ganska maffigt resultat och jag undrar hur ölsverige hade sett ut om det hade funnits ett konkurrensverk på 50-60talet.

Sv: Hur väldigt många svenska bryggerier hamnade hos Carlsberg Sverige

Wow!
Tack för den!
Mycket intressant på min ära...

Bra gjort, den var kul att se.

Snyggt.

En litet påpekande - i Norrland fanns ett litet bryggeriimperium som hette TOP, som köptes upp av Pripps nångång i slutet på 1970- eller början på 1980-talet, ungefär där du ritat in Falken. Lejonparten i TOP bestod av Bockens bryggerier, som i sin tur var en sammanslagning av en massa lokala bryggerier i Gästrikland, Hälsingland och Medelpad. TOP-gruppen bestod förutom Bocken-gruppen även av bryggerier i Norrbotten, Västerbotten och Jämtland.

magnus63 skrev:

Snyggt.

En litet påpekande - i Norrland fanns ett litet bryggeriimperium som hette TOP, som köptes upp av Pripps nångång i slutet på 1970- eller början på 1980-talet, ungefär där du ritat in Falken. Lejonparten i TOP bestod av Bockens bryggerier, som i sin tur var en sammanslagning av en massa lokala bryggerier i Gästrikland, Hälsingland och Medelpad. TOP-gruppen bestod förutom Bocken-gruppen även av bryggerier i Norrbotten, Västerbotten och Jämtland.

Intressant. Ska försöka leta reda på lite årtal och bryggerier inblandat i TOP till helgen då smile Tack för tipset.

En annan grupp är TILL-bryggerierna som ska in under Falken tror jag.