Dela upp koket
Brygger med en jäshink med vattenkokarelement i, vilket tydligen inte är lämpligt att brygga större öl med högre OG i. Har ingen lust att prova om det går bra ändå utan tänkte att man borde kunna dela upp koket.
Kokar en vört på 1.060 i min plastgryta och sen kokar jag 1.5kg maltextrakt i 3 liter vatten i kastrull, sen sammanför jag det i jäshinken.
Är det något med den här idén som är galet? IBU är väl rätt jobbigt att räkna ut, men det är inte hela världen. Gissar att jag kanske måste öka mängden vatten till extraktet också, för att det inte ska bli galet hög OG där?