Jag tror att de flessta stora bryggerier använder nästan uteslutande extrakt från humle för att hela tiden kunna få samma smak.
Många speciellt hembryggare klagar på storbryggerierna. T.ex "Ha jag kan brygga mycket godare öl själv jag är mycket bättre än vad ni är" Poängen med storbryggeriernas verksamhet är att de brygger det folket vill ha. De är mer intresserade av ekonomi än passion för öl och kultur. Människor är i allmänhet beroende av vanor och återupprepningar, det är därför Kjellåke åker på systemet och köper en karta sofiero varje fredag efter att han ar stämplat ut. Dessa människor vilket tyvärr är väldigt många är inte intresserade av vad de små microbryggerierna erbjuder. Kjellåke tycker ju att den öl han köper är god och den är ganska billig också, kjellåke har ingen anledning att titta åt något annat håll. Det är likadant med Personer som alltid äter pizza på fredag och alltid beställer samma pizza. Storbryggeriena lever på det betéendet. Och man måste ju säga att de är jävligt duktiga på de det gör. Tror knappast att vi hembryggare kan brygga samma öl år ut och år in oc få det att smaka lika hela tiden.
vana vana vana = Trygghet
Haha en liten rolig extragrej kronfågel körde ju en kampanj för några år sedan där de försökte genom reklam att få svenkarna ätt byta ut pizzan och tacon på fredagar mot kyckling. Jag vet ej hur bra de lyckades.