Jäst till maskrosvin?
Hej
Jag och ett par kompisar provade att sätta en sats maskrosvin under försommaren. Det bubblade fint i röret, vi körde med safeale-s04. Men när vi gjorde en mätning förra vecka så hade det inte ens jäst ut så mycket att det gick att utläsa på hydrometern. Teoretiskit OG var 1032. Jag har matat vinet med socker allteftersom bubblandet avtagit.
Nu känns det som att man borde slänga i en vinjäst. Någon som har nåt bra förslag på en lämplig vinjäst? Det ska ju vara ganska mycket restsötma kvar i vinet, och min uppfattning är att det flesta vinjäster jäser ut ganska torrt.
Tack på förhand.
/Thobbe