Humlegårdens sommarölträff 13 augusti

För första gången anordnas Humlegårdens sommarölträff i augusti. Förhoppningsvis är vädrets makter stabila då så att vi kan få en riktigt skön sommarträff. Årets datum är satt till lördagen den 13:e augusti. Som vanligt kör vi sommarölträffen hemma hos Eva och Svante på Humlegården i Ekskogen, i norra Vallentuna norr om Stockholm i ett samarrangemang med SHBF. Träffen börjar klockan 13.00, men bryggare är välkomna från 12.00 för att rigga sin utrustning. Vi håller på till framåt 19.00.

Vi tävlar i en klass – sommaröl! Tag med så många brygder du önskar. Minst 7,5 liter av varje brygd och ett bryggprotokoll.

För den som är med i Facebook:
http://www.facebook.com/event.php?eid=176542902400114

(Om inte länken till evenemangsidan funkar så kan du söka på Facebook efter Humlegårdens Ekolager, alternativt Sommarölträff.)

Om du har öl med dig så kan du skriva namn på brygd och bryggare som kommentar på Facebook eller skicka ett mail till Peter Högström senast 9:e augusti för att säkert komma med på röstsedeln. Grillning blir det också, som vanligt.

Du hittar en vägbeskrivning och mer detaljerad information om anmälan, mat och annat här på humle.se ett par veckor före träffen.

Välkomna önskar Svante & Eva och alla vi andra på Humlegårdens Ekolager!

OBS: firman har visserligen flyttat till ett industriområde nära Vallentuna centrum, men sommarölträffen kör vi alltså som vanligt i grönskan på Humlegården.

-- Svante

Sv: Humlegårdens sommarölträff 13 augusti

Jag bumpar tråden och påminner om sommarölträffen nu på lördag. Anmälan via Facebook eller mail till Peter Högström, helst senast tisdag 9 augusti. Se vidare denna pdf.

-- Svante

Svante skrev:

, men sommarölträffen kör vi alltså som vanligt i grönskan på Humlegården.

Vad är det för adress ? Och hur hittar jag dit om jag kommer med bil via E4:an? vägbeskrivningen på humle.se är till Fabriksvägen  i Vallentuna, o den är jag inte mycket hjälpt utav..

Tack för tipset...det hade vi bommat. Nu har jag tillfälligt lagt in vägbeskrivning och kartor till Humlegården också på hemsidan så man ska hitta till sommarölträffen med bil också...

Det finns ingen gatuadress, utan det är vägbeskrivning som gäller.

Jag lägger in dem här också:

Här följer några beskrivningar av hur man med eget fordon kan ta sig till Humlegården från olika håll.

Från Stockholm/Roslagstull

Åk E18 mot Norrtälje och ta av vid Brottby, avfart 188, ca 35 km efter Roslagstull. Sväng vänster direkt över E18, åk ca 500 m och sväng höger där det står Kårsta 13. Åk ganska precis 10 km, sväng vänster mot Ekskogen/Frösunda, åk över järnvägsspår, fortsätt 600 m till nästa korsning (ej in till höger efter spåren), sväng höger och åk 20-30 meter till vår infart som är skyltad Humlegården, på vänster sida.

Från Täby

Åk Vikingavägen/Stockholmsvägen (väg 264) norrut mot Vallentuna, sväng höger vid järnvägskorsningen till Angarnsvägen, efter ca 600 meter sväng vänster till Lindholmsvägen. Åk den ca 2 mil norrut, genom Lindholmen och Frösunda mot Kårsta (men inte ända fram till Kårsta). Sväng vänster i korsningen Ekskogen/Kårsta, åk 20-30 meter till vår infart som är skyltad Humlegården, på vänster sida.

Från Upplands Väsby/E4:an

Åk Vallentuna/Väsbyvägen (väg 268) till Vallentuna, sedan rakt fram över järnvägskorningen till Angarnsvägen, efter ca 600 meter sväng vänster till Lindholmsvägen. Åk den ca 2 mil norrut, genom Lindholmen och Frösunda mot Kårsta (men inte ända fram till Kårsta). Sväng vänster i korsningen Ekskogen/Kårsta, åk 20-30 meter till vår infart som är skyltad Humlegården, på vänster sida.

Från Norrtälje

Sväng av från E18 vid Söderhall och följ skyltar till Kårsta, åk igenom Kårsta samhälle och sväng vänster i T-korsning mot Frösunda/Kårsta kyrka. Efter ca 1 km sväng vänster i T-korsning mot Frösunda, efter ca 30 meter sväng höger mot Frösunda, åk ca 1 km, Humlegården är den första bebyggelsen på höger sida efter Salberga/Granhagen.

Från Arlanda

Åk väg 273 mot Norrtälje/Almunge, i T-korsning efter ca 5 km fortsätt väg 273 mot Norrtälje/Almunge, till vänster. Efter ca 2,5 km sväng höger mot Gådersta. Åk 5,2 km och sväng höger mot Frösunda. Åk 7,5 km och sväng vänster mot Kårsta. Åk ca 4 km och sväng vänster i korsningen Ekskogen/Kårsta, åk 20-30 meter till vår infart som är skyltad Humlegården, på vänster sida.

-- Svante