Torrhumla kryddöl?
Håller på lite smått med att planera in recepten för höstens bryggningar och funderar på att brygga en öl med mycket kryddor och mycket humle. Tanken med receptet är att smaken från kryddorna och humlen skall gå in i varandra.
Torrhumla har slagit mig men är det något idé med tanke på att ölet behöver vila ett tag för att kryddorna skall lugna ner sig? Hinner inte resultatet av torrhumlingen försvinna när kryddorna har lugnat ner sig?
/Peter
Blogg: http://fearwolf.blogspot.se
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Fear-Wolf-brewery/392281610808876
Presentation: http://www.humle.se/punbb/viewtopic.php?id=5717