Jag gjorde slag i saken.
Letade upp en väggkalender-mall (PDF) på 12x12 tum (ja amerikansk).
Satte mig och sorterade ut informationen jag fått i denna tråd så gott jag kunde, och petade in per månad.
Letade och snodde bilder hejvilt (ja men stäm mig då), som skulle illustrera de olika öltyperna, bryggmoment osv.
Fler nackdelar? Jaa, kalendern är för 2011 (hittade ingen mall för 2012), alla bilder är som sagt snodda, ingen kalenderinformation (typ Gagarins födelsedag) är inlagd, men PDF:en är öppen för inläggning av information - kanske kan detta bli en kollaborativ insats? Jag funderade på att lägga in datum för alla kända ölfestivaler, men hittade inte den URL jag tänkte på, och orkade ärligt talat inte göra mer just nu.
Utskriftsformatet (om an skulle vilja ha den på väggen i sitt bryggeri) är knappast kompatibelt med europeiska pappersformat, så det blir lite konstigt antar jag i en vanlig skrivare.
Om man vill ha en evighetskalender skriver man lämpligen ut bara bildsidorna och hoppar över kalenderbladen för 2011...
Villl man BARA ha en bild/ett papper skriver man ut den allra sista sidan där alla bildsidor är samlade, men då jag re-sizat (sv. ord?) för hand kan det ha blivit lite skeva proportioner här och där...
Det verkar inte gå att ladda upp PDFer här.
"Enbart bildfiler kan laddas upp. Försök igen."
Lägger upp PDFen på Filedropper här för nedladdning om någon är hugad spekulant.
http://www.filedropper.com/bryggkalender2010
Filen är på stöddiga 9 Mb och tar en stund att ladda ner.
Några kommentarer?