1 Senast ändrad av Thomas Fransson (2011-06-06 17:32:09)

Hembryggdsträff i Malmö 2011

Så börjar det bli dags att träffas kring hembryggd öl igen här i Malmö.
Förra årets träff gick över förväntan, jag räknade med max 10 personer, men vi blev till slut drygt 25 stycken!

http://bryggradio.com/wp-content/uploads/2011/06/bryggtraff-2011.gif

Datum:
2:a Juli

Dryck:
All form av flytande förtäring medtages av deltagarna.

Mat:
Som förra året kommer det mot självkostnadspris finnas en buffe där alla rätter givetvis är tillagade med öl.

Frivilliga:
Det är alltid trevligt att få lite hjälp. Avlösare vid grillen, blanda sallad eller ha koll på servetterna wink
Är man sugen på att hjälpa till eller har förslag på aktiviteter etc. maila mig.


Anmälan:
Görs till mig via mail, adress finns på träffsidan som länkas nedan.


Länk till förra årets träffsida:
http://thomasfransson.com/traff

http://www.humle.se/punbb/images/upload/36_1.jpg

http://www.humle.se/punbb/images/upload/30_2.jpg


Platsen och upplägget är det samma som förra året och de datum jag föreslår är 18:e Juni resp 2:a Juli. Båda är lördagar.
Finns det förslag på andra platser som är lätta att ta sig till och från så är jag öppen. Hos mig finns det sorgligt nog bara en toalett
och den ligger på 4:e våningen.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Vad trevligt! Jag skall försöka komma. Bor inte i skåne men har släkt där. Tror jag kan bägge dagarna.

http://hpnanobrewery.blogspot.com/
På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]
Jäser: 1^6+5 Porter
Planer: Brygga mer

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Härligt!

Det lutar åt det senare datumet, men vi får se när folk har möjlighet.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Ska bli kul med en ny träff..

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

2:a juli hoppas jag på.

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Va härligt! Missade förra men det ser onekligen trevligt ut!
Jag hjälper gärna till att rodda om jag har möjlighet, ska bara bläddra lite i den gamla filofaxen!

http://bryggradio.com
http://sverigesbryggradio.blogspot.se

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

2/7 for the win smile

SHBF Kursledare - Skåne
SHBF Öldomare
Följ Helsingborgs Hembryggargilles öläventyr på http://www.hembryggarbloggen.se

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

2:a Juli verkar passa fler så då kör vi på 2:a Juli - Woho!

Glöm inte att maila anmälan till mig så jag vet hur många vi blir, det gör det lite lättare att köpa in glas och mat etc. 
Maila gärna info om eventuella allergier och liknande.

Vi ses den 2:a Juli, fan va trevligt vi ska ha det!

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Låter kul! När är sista anmälningsdag? Har en tävling den dagen, måste kolla upp starttider och sånt.

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

om du kan meddela ngn dag i förväg så är det fint nog.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Låter intressant, förhoppningsvis så har jag möjlighet att åka ner "himmavid" då.

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Vi kan åka ner dagen innan och hjälpa till med förberedningen . Va ju lite hecktiskt förra året .

http://plasterbryggeriet.wordpress.com/

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

En liten uppdatering.

Håll koll på bryggradions hemsida efter fler uppdateringar ex. meny osv.

I dagsläget är vi ca 20 anmälda. Jag behöver dock få in information om hur många som är sugna på att äta.
Vi tänker inte servera köpe potatissallad och grillkorv med wink

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Kör vi käkamälan direkt i tråden, så sign me up här!

http://bryggradio.com
http://sverigesbryggradio.blogspot.se

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Vi blir två käkandes på denna eminenta ölträff.

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Jag slänger på tre bitar till på grillen wink

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

DrKarma skrev:

Vi blir två käkandes på denna eminenta ölträff.

Trevligt att få träffa några fler från denna staden som brygger.

http://plasterbryggeriet.wordpress.com/

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Du kan träffa fler på Blekinge bryggargille Magnus http://www.facebook.com/home.php?sk=gro … 7821183408

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Uppdatering

Sista anmälan görs helst till mig senast tisdag (28:e Juni) kväll. Meddela gärna om ni vill äta.
Givetvis går det bra att anmäla sig senare om man är i valet och kvalet.

Maten är som sagt självkostnadspris och hamnar i år på ca 70-100:-/person
Har man mat-allergi eller fodrar vegetariskt foder så är det bara att meddela i anmälan.
Ingen ska behöva gå hungrig wink

Folkets val
Min tanke var att vi skippar folkets val i år.
Det kunde dock vara trevligt med ett allmänt bord där varje bryggare gärna får placera ut en eller ett par olika öl som ett visitkort.

Känns det som en kass ide så kör vi givetvis en folkets val istället.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

20 Senast ändrad av Thomas Fransson (2011-06-21 22:49:07)

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Körschema och Meny i stora drag

15:00
* Organiserat Kaos (Träffen startar)
* Små-snacks

15:40 - Handmat
* Pulled Pork Sliders

17:00 - Beer infused South West BBQ Buffé

* Pulled Pork
* Hot wings
* Färsk Merguez
* Refried Beans
Samt diverse kolhydrater och tillbehör

18:00
Choklad & Ost
* Rostade mandlar
* Ölmarmelad

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Ännu en uppdatering

Lars Kjellberg låter hälsa att han har humleplantor att sälja om någon är intresserad.
Han kommer till träffen den 2:a juli och tar gärna med plantor till dem som vill köpa.

Om man är intresserad kontakta Lars på lars¤kjellberg. nu

Sorterna är följande -
* Cascade
* Centennial
* Goldings
* Mt: Hood
* Nugget
* Wilamette

200:-/planta

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Imorgon är det dags!!!! Wooohoo!

SHBF Kursledare - Skåne
SHBF Öldomare
Följ Helsingborgs Hembryggargilles öläventyr på http://www.hembryggarbloggen.se

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Vi ses där!!!

http://hpnanobrewery.blogspot.com/
På flaska: IPA C², Farfars Imperial Stout, IPA M. Castra, Samuel Smith Oatmeal Stout Clone, Eriks Special Bitter, Not so Pale Citra Ale, New Chaos IIPA, Imperial Stout, Barley Winter [i]The Revenge of the Cardamom[/i], Hp's Apa [i]The Cardamom Strikes Again[/i]
Jäser: 1^6+5 Porter
Planer: Brygga mer

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Japp! Ska bli kul! Makalös meny!
Ikväll börjar urvalet, vad ska man "asa" med!
Vi ses!

http://bryggradio.com
http://sverigesbryggradio.blogspot.se

Sv: Hembryggdsträff i Malmö 2011

Då kan man tacka för en fantastisk hembryggarträff!
Kul att ses, dricka och äta! Vi ses igen!

http://bryggradio.com
http://sverigesbryggradio.blogspot.se