Går det stöpa Thomas Fawcett Brown Malt

Hej,

Snabbfråga. Går det att använda Thomas Fawcett Brown Malt vid stöpning eller krävs
det en minimäskning med basmalt för att göra det?

MVH
- Styrman Jansson

Sv: Går det stöpa Thomas Fawcett Brown Malt

Tror den kräver mäskning, iaf utifrån info här http://www.homebrewtalk.com/wiki/index.php/Brown_Malt

Läs om mina hembryggaräventyr på http://martinj.net

Sv: Går det stöpa Thomas Fawcett Brown Malt

ska mäskas ihop med annan basmalt.

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Sv: Går det stöpa Thomas Fawcett Brown Malt

OK, förstod nästan det. Hur mycket basmalt krävs? Funkar det med 50/50?

Sv: Går det stöpa Thomas Fawcett Brown Malt

50/50 är väl ungefär max om jag inte minns fel, för att vara säker kan du ju byta ut en del av basmalten mot enzym-malt, men utan att lova för mkt så tror jag att 50/50 skall gå...

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Sv: Går det stöpa Thomas Fawcett Brown Malt

Flasktömmaren skrev:

50/50 är väl ungefär max om jag inte minns fel, för att vara säker kan du ju byta ut en del av basmalten mot enzym-malt, men utan att lova för mkt så tror jag att 50/50 skall gå...

Gött. Jag återkommer med recept i en annan tråd när jag fått ihop det.