Klarning vs. kolsyrning
Hej
Jag funderar lite på att använda gelatin i samband med sekundärjäsningen i min lageröl. Den förra batchen stod i 3 veckor i sekundärjäaning i 0 grader, blev hyfsat bra men inte riktigt klart vid tappning på flaska.
Så, jag funderar på att använda gelatin i sekundären i min nuvarande batch.
Men jag är lite orolig för att man tar bort "all kvarvarande" jäst och på detta sätt gör en kolsyrning omöjlig på flaska (primat med socker)??
Är det någon som vet?
mvh
/Ferenc