Sekundärjäsningen startar ej
Jag har ett litet problem. Jag tappade över ölet i sekundärkärlet i måndags. Alltså för tre dagar sen, och jäsningen börjar inte om. Det är inte det minsta övertryck i kärlet. Kan det bero på att jag har jäst vid för hög temp och allt har jäst ut? Jag har gjort en stout/porter liknande grej men den kanske har jäst i 22-23*. Jag smakade på grönölet och tyckte att det smakade lite sött så tycker att det vore konstigt om det hade jäst ut? Den var inte så hemskt stark ur alkoholsynpunkt så jag tror inte jästen har dött av den anledningen!