Hej
Hatten upp, samt skål på er, Pål samt Flasktömmaren.
binx: Var har du varit sedan 7/5 1945 ? Tror du att Nazismen dog samtidigt som historiens värsta rasistregim gick under i ett Ragnarök.
Läs Expo så lär du nog märka att nazi liknade gruperingar finns spridda överallt.
Bara för the record: Jag är inte naiv att tro att kommunismen inte har orsakat människor enorma skador. Stalin terron på 30-talet var ju ett hån emot dom som trodde på dess ideologi
Men och så ett enormt men. Jag, alltså jag, tycker inte att det går att jämföra nazistisk ideologi med kommunistisk.
Enligt mej så är nazistisk ideologi rasmässig. Komunistisk ideoligi är i sitt ytersta en gammal vanlig maktideologi.
Nazism=rasism.
Kommunism = en god sak, åt alla efter var och ens förmåga. Men när det inte fungerar, då slår det gamla förtrycket, som kommunismen stoppade, till och det blir som det var innan.
Nazismisen är ren och skär rasism. Dess livslust är rasism. Nazistisk ideologi är rent kvasi, den kommer från, och är beroende av ren och skär rasism. Den gör allt den bara kan för att slita i sär samhället. Vi och dom.
Peta lite i SD och ni kommer att upptäcka att dagens muslimer är 30-talets judar.
Det som trots allt är förtroendeingivande, det är att när rasismen blir för stor,samt får makten i olika samhällen, så ok det kan ta tid, till slut så tar förnuftet över och kastar ut rasisterna i sjön och så sakteligga börjar om. Men hydran ligger kvar i sjön, med sitt huvud intakt, så nya generationer måste alltid va på sin vakt och i värsta fall ta till det ultimata. (1939-1945)
Bo
Contact light, ok engine stop. 1969 07 20