F8
Hej
Tack och lov för F8 samt systemåterställning.
Helt plötsligt blev mitt kära gamla tröskverk från 2002 mycket konstig, pilen på musen började röra sig i slow motion. Det hände inget när jag klickade på någon ikon, men det värsta var när jag klickade på min öl mapp med öl loggar från 1996 med i princip alla öl som jag bryggt bara försvann.
Då kan jag lova att pulsen gick upp några slag. Nu har jag i och för sig en backup på dom flesta av ölen, men ni vet hur det är, man väntar med att ta backup på det sista, jag gör det i morgon.
Jag är absolut ingen data nörd, men jag har arbetat i hop med en kille som var fullständigt suverän samt egen lärd på datorer. Man lärde sig lite av honom genom att jag är intresserad av IT samt datorer i allmänhet, men är själv rent praktiskt dålig med själva hårdvaran samt ibland med mjukvaran.
Att starta om datorn hjälpte inte, jaha, antagligen virus eller hårdvarufel, datorn är ju snart 10 år.
Ett flertal F8 tryck vid datorstarten gjorde så att jag kom till felsäkert läge samt därifrån så kunde jag göra en systemåterställning som lyckades.
Sedan en genomkörning med Malwarebytes Anti- Malware göra en sökning och den fann en fuling som jag kunde få i karantän.
Tröskverket är i gång igen, Coolt.
Ovan nämnda Malwarebytes Anti- Malware anses vara en av dom bästa anti spion programmen, om ni inte har den ladda ner den, den är gratis. (ingen reklam, den hjälpte mig att bli av med en fuling)
P.S
Min 5 år gamla mobil håller oxså på att lägga av, det är en Samsung, det verkar va grafiken som strular, bilden försvinner, men det går att ringa på den.
En snart 10 årig dator samt en 5 årig mobil, jag är avskydd inom elektronikindustrin samt av El giganten, Siba mm. varför köper han inte nytt efter 6 månader, då är ju sakerna urgamla.
Eftersom jag inte är en spel nörd, harpan är ok för mig så behöver jag ingen superdator, ok jag gillar att pula lite med kort och då märker jag direkt att min dator är till åren. Mobilen ringer jag med, det har den varit trogen i 5 år, för mig är det ok.
Jag vet att många tycker jag är gammal, motsträvig, testa nytt mm. Jag är absolut inte emot det nya, tvärtom, jag läser med nöje om dom nya framstegen inom IT samt mobil och är uppriktigt glad och nöjd med utvecklingen till dom som både vill ha det samt betala för det. Jag nöjer mig med en hyfsat snabb dator, bara den har harpan samt att min nya mobil som jag hoppas kommer att hålla i 10 år, går att ringa, SMSA samt MMSA med, då är jag nöjd.
Jag har fiber i min lägenhet så min 10 åriga dator kommer jag med Chrome webbläsare upp i 80 mb/sek, nu filladdar jag inte längre,nu kör jag med Youtube när jag lyssnar på gamla Stones, Beatles, Dylan, men tidigare så tog det ca 5 sek att ladda ner en cd.
En nöjd Techno med att Tröskverket är i gång igen, samt ett litet inlägg att är man nöjd med sin dator samt mobil så behöver man inte köpa nytt varje år.
Bo