1 Senast ändrad av Thomas Fransson (2010-11-06 16:26:35)

Episod 13 - Öldomare

I veckans episod pratar vid med Kalle Andersson från domarkommitten.
Vad gör en öldomare och hur blir man öldomare?

Skicka in frågor om öldomare, ölbedömning, tävla med sina öl osv.

Vi sänder live på tisdag klockan 19:00

http://bryggradio.com/wp-content/uploads/2010/11/oldommare.jpg

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Episod 13 - Öldomare

Hej

Att du bara orkar Thomas, 13 avsnitt sedan i slutet av sommaren. Det är faktiskt en kulturgärning du samt ni som håller på, jag gillar allt som har med framställning av öl att göra. Det är knappt jag hinner med att att lyssna, ni bara matar på.

Du samt ditt lag är STORA. Vågar väl knappast säja , håll radion uppe, då vräker ni väl på oss ännu mera.

Jag, Bo, saluterar er alla.

Bo

Contact light, ok engine stop.    1969 07 20

Tack Bo det känns jättebra att få sådan feedback.
Då vet vi att vi gör ngt rätt i allafall.

www.bryggradio.com

Ni gör det riktigt bra Thomas. Episod 12 var del av mitt fredagskvällsnöje och jag skrattade riktigt gott några gånger.. Ni har lyckats :-)

+1 på alla ovanstående hejarop, ni är fullkomligt bäst som gör detta.

Skall anstränga mig extra för att delta i chatten på tisdag. Som nybliven officiell domaraspirant efter helgens öldomarkurs i Stockholm kanske jag kan bidra med något.

Think globally. Drink locally.

Dito. Gillade avsnittet med örttillsatser. Alla har iofs varit intressanta hittills. Tack och Keep it coming!
/m

7 Senast ändrad av Thomas Fransson (2010-11-08 10:08:43)

Tack bryggare!

VIKTIGT!
Inför morgondagens episod vill jag be er lyssnare att springa till bolaget och köpa er en flaska Weihenstephaner Hefe.
Under öldomare Kalles ledning kommer vi tillsammans att bedöma denna öl med hjälp av öldomarnas bedömningsprotokoll.

Protokollet finns att ladda ner på SHBF's hemsida, finns även direktlänkat på vår hemsida i episodbeskrivningen.
Jag hoppas att så många som möjligt som tänker lyssna live hinner köpa en flaska .

www.bryggradio.com

F#n! Såg att ni sänder 19. Då hinner jag inte lyssna. Kan man lyssna från början fast man droppar in vid 20?

Du kan ju alltid haka på i realtid och gå tillbaka och kolla eller lyssna sedan.
På så vis hinner du kanske få med lite frågor till oss via "chatten" osv.

www.bryggradio.com

Tolkar det som att man kan börja från början så länge sändningen pågår? Klart jag vill lyssna i realtid men man vill ju ta det step by step om man ska prova också. Vi hörs nog vilket fall!