Wyeast - 1214, 1388, 1762 eller 3787
Är någon av dessa på väg in, och om när kommer det finnas tillgängligt?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → Wyeast - 1214, 1388, 1762 eller 3787
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Är någon av dessa på väg in, och om när kommer det finnas tillgängligt?
1214 hittar du i sedimentet av Chimay, odla gärna från den blå, 1388 (duvel) är lite knivigare att odla upp, och westmalle har jag inte heller testat att odla från...
Men dom dyker säkert upp i sortimentet snart igen, i värsta fall har jag ett paket 3787 i kylen jag kan skicka upp till dig om du behöver den pronto.
1214 hittar du i sedimentet av Chimay, odla gärna från den blå, 1388 (duvel) är lite knivigare att odla upp, och westmalle har jag inte heller testat att odla från...
Men dom dyker säkert upp i sortimentet snart igen, i värsta fall har jag ett paket 3787 i kylen jag kan skicka upp till dig om du behöver den pronto.
Odla upp är ett alternativ, samt att få loss ett paket av dig är ännu mer av ett lockande alternativ. Väntar dock på vad Svante har att säga och så där jätte pronto är det inte, men ändå... Vi avvaktar.
Ditt erbjudande håller jag dock mycket högt!
Inga problem, jästen har legat i min kyl i ca 2 veckor.
Ska du ha den och hinna göra förkultur inför helgbryggning så vill du kanske ha den senast torsdag eller fredag?
Jag kan skicka den i ett vadderat kuvert till dig, det är inte så varmt ute nu så den borde klara det utan några större men.
Dessutom så delas den ut dagen efter jag skickat den om den går som brev...
Skicka mig ett PM om det blir aktuellt.
Jag har en 3787 propagator som jag skall odla upp denna veckan; smackade den precis. Men jag är inte säker på att jag hinner få det uppodlat och klart till denna helgen. Skall du brygga någon gång i nästa vecka eller nästa helg kan du dock gärna få.
1214, 1762 och 3787 finns i lager och går att köpa i webbutiken, medan 1388 är tillfälligt slut. Vi väntar hem påfyllning av jäst på torsdag nästa vecka.
Dock står vi inför en flytt till ett nytt lager i Vallentuna och alla inkommande varuleveranser kommer till Vallentuna. Det kan bli några dagar någon gång under de närmaste veckorna då vi inte kan skicka varor, i samband med att vi växlar över kopplingen av webbutiken från det gamla lagret till det nya.
Vill bara tillägga att Duvel använder en annan jäst iflaskan, så odla upp den är inget alternativ
1214, 1762 och 3787 finns i lager och går att köpa i webbutiken, medan 1388 är tillfälligt slut. Vi väntar hem påfyllning av jäst på torsdag nästa vecka.
Dock står vi inför en flytt till ett nytt lager i Vallentuna och alla inkommande varuleveranser kommer till Vallentuna. Det kan bli några dagar någon gång under de närmaste veckorna då vi inte kan skicka varor, i samband med att vi växlar över kopplingen av webbutiken från det gamla lagret till det nya.
Det låter fint det, då hör vi av oss när det är dags!
Tack Thomas och Peps för era fin fina erbjudanden, sånt där håller man högt!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → Wyeast - 1214, 1388, 1762 eller 3787