Byta tjänster och kunskap med varann!

Jag har länge funderat på om det fins folk som är beredda på att byta tjänster med varandra, jag tillexempel är svetsare med inriktning på rostfritt, bor i halland och önskar i bland att jag hadde hjälp av andra som är duktiga på andra saker, nån sorts byteshandel med tjänster!?

Är det någon som kan el, eller duktiga på att fräsa stål, rörmokare, snickare,bockare,valsare eller som har tillgång till en laserskärare duktiga på att rita i cad cam osv eller har kontakter där man kan köpa billiga varor till projektman har.

Om man behöver hjälp med något så borde man kunna lägga upp det och sedan erbjuda något i gentjänst som kanske ioförsig inte har med ölbryggning att göra.

Iallafall något ställe där man kan byta tjänster med varandra. Jag kan desutom stoppa och röka korv och röka fisk m.m. skriv vidare på detta forum om ni tycker det låter intresant.

Presentera er och era kunskaper! Det man kan göra själv behöver man inte köpa.... Det man kan byta ger alltid något tillbaks!

Varför köpa allt när man kan göra själv!

Sv: Byta tjänster och kunskap med varann!

Jag känner en dam som jobbar på labbet hos kronmalt i sverige som jag kan fråga om teckniska fågor om malt hur den mältas och så vidare dvs mer avanserade spörsmål om någon är intreserad.?

Heh, du kan ju det där som alla vi andra vill lära oss. Jag kan knappa på datorer på tusen olika sätt, men det har jag ingen som helst nytta av när det gäller min favorithobby. Kanske är det därför det är min favorithobby.

Icke desto mindre, jag uppskattar ditt förslag, och jag jobbar en dag i veckan i Halmstad, så finns det möjligheter för utbyte så är jag på. Men det känns som att du har mer att ge mig än jag har att ge dig.

Think globally. Drink locally.

Mer än "bara" knappa på dator kan du säkert, kör du några program på datorn din?

Tex till att rita ritningar eller programera styrtecknik göra hemsidor eller något liknande, själv har jag cad cam hemma men aldrig haft tid att lära mig det.

Kasta ideér kunskap är guld värt, känner du nån som fixar material till bygge av bryggutrustning till sjyst pris tex.

Det kan vara andra än jag som behöver hjälp. Man skulle ju kunna kolla om det fins fler i Halland som gillar och brygga öl m.m. Eller för er som inte bor i halland ordna en bryggdag på er ort.

Hmm... Jag är snickare/bilbyggare/verktygsmakare.... Just nu pressoperatör. Nån som har en exenterpress hemma som behöver ha lite extra plåtdetaljer pressade??????

Nä tror många sitter i samma sits som mej och kan inte erbjuda nåt alls som någon skulle ha nytta av.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Snickare gött! spillvirke vad slänger ni i vilka längder? har du utbildning i (finsnickeri/möbelsnickeri)? Defekte pressade grejor i rostfritt till skrotvärdet?

Jag flyttar tråden till Annonser > Kontakt

/admin

-- Svante

Operatör och programmerar lasermaskin och en stansmaskin, letar efter någon som kan hjälpa mig att bygga en enhet till tempratur kontroll för mitt rims bygge !

Vill bygga det på en PLC vid namn millinium III

// Isak

Jag jobbar med försäkringar och kan en del om det. Kan lite om att plocka svamp och sy... kanske kan en del andra saker också som jag inte kommer på nu.
Jag har en kolonistuga som är under ständig renovering och förändring, snickare och annat händigt folk är ju alltid välkommet.

10

isak skrev:

Operatör och programmerar lasermaskin och en stansmaskin, letar efter någon som kan hjälpa mig att bygga en enhet till tempratur kontroll för mitt rims bygge !

Vill bygga det på en PLC vid namn millinium III

// Isak

Jag tänkte bygga någon form av kontrollsystem för mäsk och jästemp med hjälp av detta kort

http://www.tinyclr.com/hardware/16/fez-panda/

Jag kan programmera i C#, har precis börjat kolla på detta så jag har inte kommit direkt långt ännu.

Tanken var att man skulle kunna kontrollera tempen i mäsken och styra en värmekälla utifrån temperaturen på mäsken.
Samma sak när de gäller kyla och jäsning. Detta kort har en massa in/utgångar som man kan koppla lite vad som till den och logga vad som händer i vilket format man vill.