what doesnt kill you only makes you stronger
nu har jag dumpat 7 blå backar med rauch, apa, kölsch och lite berliner.
efter att ha öppnat en apa och ställt tillbaka hälften i kylen för att drickas vid senare tillfälle såg jag till min förvåning när jag skulle ta resterande halva att den hadde skummat över.
blev lite fundersam när jag fick en "gusher" och bestämde mig dagen där på att prov ett gäng för att se om något har gått åt fanders.
sakt och gjort öppnade jag 3st apaor och då alla var "gushers" insåg jag att jag fort som satans måste dumpa resterade apaor innan dom sprängdes nere i källaren(detta var vid 20 tiden idag).
drog ner alla i ett badkar fullt med kallt vatten och öppnade dom en och en för att slippa att det sprutar åt alla håll och kanter, och tur var väll det. 10-15st vare bra jävla tryck i medans några verkade helt ok.
efter ett tag av rengörande kom jag på att jag måste ju prova några av dom andra jag saniterat med star san. det visade sig att vissa av dom var också nära bristningsgränsen.
så i slutändan dumpade jag allt jag hadde saniterat med star san(tyvärr).
använde 1oz/19l vatten och ränsade ca 50 flaskor. förvisso såg jag att det började bli grumligt men tänkte att vf det borde nog funka endå.
efter denna nära döden upplevelsen så kommer jag nog gå över till keggerator. what doesnt kill you only makes you stronger.
har för mig att jamil sa "you only have bottle bombs once"
Primär: brown porter No.1(1042og/28ibu)
sekundär: golden brett(100% brett b 1052og/20ibu 1/8-10), lambic(1053og 1/6-10)
på tapp: regurgitator bock(1070og/21ibu), vienna (1052og/23ibu), dipa (1093og/100++ibu), belgo ipa (1074og/70ibu), cal common(1052og/40ibu), session saison(1040og/20ibu)