Du kan få - 1 till -3C i vissa kylskåp och andra kommer bara ner till +2 till +3. Det är lite olika mellan olika modeller.
Jag har ingen korttidstimer mellan min termostat och mitt eluttag. Temperaturspannet har jag ställt till ca. 1C beroende på temperatur och
vad som finns i kylen. Om du inte har något där du behöver temperaturkontrollera utan bara kallkraschar eller lagrar/håller serveringstemp
så kan du koppla ur termostaten och köra på kylens egen.
När du sätter in en hink med vört för jäsning så ska du tejpa fast proben på sidan på hinken och lägga ngn form av isolering utanför.
Jag brukar köra med bubbelplast som isolering. (Kan lägga upp bild om ngn timme)
Det är viktigt att göra detta pga. ett par anledningar
1. Fermenteringen är sk. exoterm, vilket innebär att själva fermenteringen alstrar värme vilket gör att det kan vara 3-5 grader varmare i hinken
än vad det är i kylen/rummet du jäser i, därför är det tempen på vörten du ska mäta och inte lufttemperaturen i kylen.
Genom att fästa proben mot kärlet och isolera den från rums eller kyltemp så visar den tempen på din vört.
2. Eftersom vörten har en ganska stor termomassa och inte växlar temperatur så snabbt så får du även en jämnare gång på ditt kylskåp.
Har du där emot proben hängande löst i kylen så kommer kylen starta varje gång du öppnar och stänger kylskåpsdörren. iom att tempen i
kylen höjs då. Men 20 liter vört höjs INTE 5-10C i temperatur bara för att dörren varit öppnad i 20 sec 
Har du den hängande i luften och öppnar och stänger kylen ofta ex. på en fest så blir det rena discot där inne bland reläerna.
www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio