1 Senast ändrad av Sathack (2010-07-19 16:43:26)

Ölkylare Maxi 310

Hej!

Tänkte kolla om det finns någon som är intresserad av att köpa en Maxi 310 kylare? 4 slingor + cirkulation.
Bara testkört den här hemma och fungerar. Den låter en hel del men kyler riktigt bra.

Prisidé: 2000 SEK
Hämtas i Nyköping, för tung att skickas. Skicka ett mail.

// Sathack

Sv: Ölkylare Maxi 310

Jag har också en maxi 310 som lät som en dåre. Jag köpte en ny pump men jag behövde inte byta den gamla räckte med att smörja den så blev den betydligt tystare. Bytte även ut fötterna mot bättre gummidämpare.

Koppla ur pumpen och låt den starta med bara kompressor och kylmedelkylare och kolla om den blir tyst.

När du har lokaliserat felet och åtgärdat det så  kan du ju sälja den för ett vettigt pris. Eller varför inte behålla den?

Jag har ett köksskåp med fat. Skåpet bredvid står det en kylare (dock inte corneliusen) och på arbetsbänken så har jag en stilig tappkran. Mycket tjusigt!

/Hans

Sv: Ölkylare Maxi 310

Förresten, pumpen sitter fast på en platta som sitter med hakar på ena sidan och en skruv förankrad direkt i vattenkärlet. Ta bort plattan och kolla så att det finns gummilist mellan pumpplattan och kärlet annars sätt dit en så den kan svälja vibrationer.

Sv: Ölkylare Maxi 310

Ska kika lite mer på den idag o se om man kan få den tystare.

Anledningen till att jag säljer den är för jag ska köpa en annan kylare, som även har carbonator i sig då jag har läsk pistol hemma.
Så den nya har allt i ett.. Vatten, kolsyrat vatten, slinga för tex öl osv smile

Sv: Ölkylare Maxi 310

Jag har någorlunda bra koll på hur den fungerar så hör av dig om du undrar något.

/Hans

Sv: Ölkylare Maxi 310

Skickade ett mail till dig smile