Honung i Stockholmstrakten
Efter att äntligen fått smaka mjöd på Stockholm Beer & Whisky (och en hel del god öl såklart!) så vill jag ge mig in i mjödmakandet! Jag har all utrustning, från ölbryggandet, och kunskap, efter en hel del research och otaliga timmar framför podcasts och annat, MEN var köper man stora lass honung i storstadstrakten??
Är det någon som känner till en bra biodlare i närheten av stan? Eller som vet var man kan få tag i bra honung? Vill ju inte köpa sånna där burkar från ICA där honungen är närmare kandisocker än flytande nam-nam.
Smakade för övrigt två otroligt goda mjöder på mässan! Sky River Semi-Sweet och California Sage Blossom (Heidrun om jag inte minns fel) - solklara favvisar på mässan (och jag som kom dit för ölen...känner mig som en riktig svikare med tanke på att jag är en lojal öltok!)
Jag ska nog satsa på ett halvtorrt traditionellt mjöd som första sats. Förresten, när jag ändå är igång: vilken jästnäring använder ni och var kan man få tag i bra jästnäring till mjöd? Har en jäddra massa Wyeast Brewer's Choice nutrient blend, men jag antar att det inte duger till mjöd...några tips?