rädda en misslyckad öl?

hej. var inne i en stressrelaterad demens förra veckan.
prime'ade mitt öl med mocca-bit-socker,
-och ställde sen ner flaskorna i min svala källare (10 grader) direkt!
nu har jag ju därför ingen kolsyra...
kan man väcka liv i jästen? eller måste jag hälla ut?

med sorg; adam

Sv: rädda en misslyckad öl?

Ställ dem varmt igen
Jästen piggnar till och börjar jobba igen
Vänta ett par veckor så ska det nog finnas kolsyra.

Sv: rädda en misslyckad öl?

tack Kenneth!!!
a